Zajęcia dodatkowe i innowacje
Zajęcia dodatkowe dla wychowanków PM2
Rok szkolny 2023/2024
LP
|
Nazwa kółka
|
Prowadzący
|
Grupa
|
Dzień/ godzina
|
Sala
|
1. | Zajęcia teatralne -”Pacynka” | Katarzyna Truty | Odkrywcy | piątek 13:30-14:00
drugie półrocze |
Grupy Odkrywcy |
2. |
Bajkoterapia |
Adriana Żołna |
Tropiciele |
każda środa 13.00-13.30 |
Sala Grupy Tropiciele |
3. |
Zajęcia “Mądra Głowa” - zajęcia z dzieckiem zdolnym oraz jak uczyć, uczenia się. |
Adrianna Wybraniec-Antosz |
Odkrywcy |
każda środa 7:30-8:00 I półrocze |
sala grupy Odkrywcy |
4. | Logorytmika | Martyna Kochanik | Chętne dzieci z grupy Krasnale |
każda środa 15:00-15:30 I półrocze |
sala grupy Odkrywcy |
5. | Relaksacja przedszkolaka | Sylwia Trybus |
Chętne dzieci z grupy Odkrywców i Tropicieli |
środa - co dwa tygodnie 14:30-14:50 | sala grupy Odkrywcy |
6. | Zajęcia plastyczne | Monika Lewko |
Chętne dzieci z grupy Odkrywcy (max 8 osób) |
każdy piątek |
sala grupy Odkrywcy |
7. | Zajęcia logorytmiki | Elżbieta Trybus |
dzieci z grup Śmieszki i Promyczki |
poniedziałki, godz. 13.00 - 13.30 |
sala gr. Odkrywcy lub mała sala gimnastyczna |
Zajęcia organizowane przez instytucje/firmy zewnętrzne (dodatkowo płatne)
|
|||||
8. | Kwiatowa drużyna - zuchy | Janina Frydrych – z ramienia ZHP
|
6 latki | czwartek | Sala gr. Odkrywcy |
9. |
Zajęcia taneczne |
Feel - Dance |
3 – 6 latki |
środa |
Sala gr. Odkrywcy |
Dbając o wszechstronny rozwój dzieci i rozwijanie ich zainteresowań prowadzimy w naszym przedszkolu różne innowacje.
Innowacja „Kodowanie na dywanie i chuście animacyjnej”
Innowacja „Kodowanie na dywanie i chuście animacyjnej” jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci oraz wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u wychowanków kompetencji kluczowych w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie
i eksperymentowanie. Ucząc się programowania dzieci spędzają czas w sposób wartościowy i rozwijający. Uczenie się programowania to nie tyle nabywanie umiejętności czysto technicznych, ile dbanie o swój wszechstronny rozwój. Zajęcia z programowania uczą precyzyjnego myślenia, rozwijają umiejętność myślenia logicznego, kreatywność, pomysłowość, dbałość o szczegóły, powodują wzrost różnorodności pomysłów. Wszystkie zaproponowane dzieciom aktywności, niezależnie od tematu i kompetencji kluczowej, na rozwój której będzie położony główny nacisk, wzbogacone zostaną o elementy kodowania, programowania, zagadki logiczne.
Nauka programowania niesie ze sobą wiele korzyści:
- Programowanie to nauka logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Ułatwia odnalezienie się w świecie nowych technologii, uczy wykorzystywać technologie w twórczy sposób.
- Programowanie uczy pracy w grupie i tworzenia wspólnych projektów. Dzieci dowiadują się, jak wykorzystywać wspólny potencjał, brać odpowiedzialność za pracę zespołową i dzielić się zarówno sukcesami, jak i porażkami.
- Pozwala lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne.
- Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci.
- Uczy dzieci eksperymentowania, szukania różnych rozwiązań stawianych im problemów.
- Wdraża do bezpiecznego, świadomego, czynnego i twórczego korzystania z nowoczesnych technologii.
Efekty realizacji innowacji: Dzieci:
- Otrzymają narzędzia pozwalające odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii.
- Nauczą się analitycznego myślenia i odwagi w rozwiązywaniu problemów.
- Rozwiną swoją kreatywność, gdyż każdy problem ma wiele rozwiązań. Jest wiele dróg, które prowadzą do osiągnięcia celu i dziecko może znajdywać ciągle nowe sposoby na wykonanie zadania.
- Rozwiną umiejętności planowania i logicznego myślenia.
Innowacja „Ciekawi świata- kulturowa podróż po globie” - realizowana w roku 2022/2023
- Prowadzona we wszystkich grupach przedszkolnych.
Innowacja „Ciekawi świata- kulturowa podróż po globie” jest ona odpowiedzią na zauważone zainteresowania dzieci, które są ciekawe świata i otaczającej ich rzeczywistości. Proponowana innowacyjna uwzględnia aktywny proces samodzielnego uczenia się podczas współpracy z rówieśnikami w poszukiwaniu wiedzy. Zapewnia także indywidualną możliwość wyrażania myśli i uczuć z jednoczesnym poszanowaniem innych. Podczas realizacji założeń innowacji wykorzystane zostaną naturalne zainteresowania dziecka oraz jego dotychczasowe umiejętności i możliwości.
Jako cel nadrzędny przyjmuje się przybliżenie dzieciom informacji o różnorodnych kulturach
i tradycjach. Ukazanie świata, jako zbioru różnorodnych przekonań, sposobu zachowania i wierzeń, które w dobie globalizacji i powszechnego dostępu do nowoczesnych technologii, stykają się ze sobą, niejednokrotnie przeplatając się i tworząc nowe formy. Program jest skierowany na zwiększanie zainteresowania podróżami, motywowanie do nauki języków obcych oraz wzrost poziomu tolerancji dla tego co dotychczas było dla dzieci obce i nieznane. Realizacja poszczególnych zadań umożliwi dzieciom szersze spojrzenie na aspekty związane z tradycją, kulturą i przynależnością.
Spodziewane efekty
Dzieci:
- Zdobędą wiedzę w sposób kreatywny, Będą świadomi tego jak złożoną jednostką jest każdy
z nas, historia i tradycja poszczególnych kultur. - Zwiększą swoją motywację do podróżowania i uczenia się języków obcych.
- Wykorzystają możliwości jakie dają nam nowoczesne technologie, sztuka i muzyka. Nauczą się wyrażać swoje emocje, pragnienia i potrzeby w sposób konstruktywny.
- Będą mieli możliwość pogłębić swoje umiejętności społeczne i komunikacyjne.
- Uwrażliwią się na potrzebę poszanowania odmienności innych zachowań, wierzeń, kultur
i tradycji.
Nauczyciele:
- Poprzez realizację poszczególnych zadań, pozna uczniów oraz przekona się jak w sposób konstruktywny można wspomóc ich w akceptowaniu siebie i innych w trudnym wieku
w jakim się obecnie znajdują. - Będzie mógł pogłębić umiejętności społeczne dzieci w sposób kreatywny.
- Rozwinie umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami, łączenia sztuki
i muzyki na potrzeby realizacji danego zagadnienia.
Placówka:
- Promocja placówki w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.
- Poprawa wyników edukacyjnych dzieci poprzez indywidualizację podejścia do każdego ucznia.
- Rozwój w zakresie propagowania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się
i nauczania.
Prowadzona innowacja przyczyni się do zwiększenia pewności siebie uczniów, akceptacji swoich mocnych i słabych stron oraz dostrzegania każdego człowieka jako wyjątkowej jednostki zasługującej na szacunek.