bip AA+A++
Deklaracja dostępności

Zajęcia dodatkowe i innowacje

» Zajęcia dodatkowe i innowacje

Zajęcia dodatkowe dla uczniów klas I – VIII

Rok szkolny 2024/2025

 

LP.

 

Nazwa kółka

 

Prowadzący

 

Klasa

 

dzień/ godzina

 

sala

 

1. Koło języka angielskiego “Let`s play with English” Justyna Zubel VIa wtorek 7.00-7.45 106
 

2.

 

Zajęcia Teatralne “Pacynka”

 

Katarzyna Truty

 

grupa Odkrywcy (ok. 10 os.)

 

13:30 - 14:30

 

mała sala gimnasytczna

 

3.

 

Świetlicowy Klub Książkowy

 

Agnieszka Turek

 

gr.3 świetlicy
(3b - ok 10 os.)

 

środa
11:45-12:30

103
 

4.

 

Warsztaty rękodzieła

 

Agnieszka Turek

kl. 4 i 3a (chętni)  

czwartek
12:45- 13:30

202
 

5.

 

Kółko matematyczne “Liga matematyczna”
GDD

 

Ewelina Śliż

 

kl. 8a

 

poniedziałek
08:00-08:45

 

203

 

6.

 

Kółko matematyczne “Matematyczne potyczki”
GDD

 

Ewelina Śliż

 

kl. 7a

 

piątek
08:00-08:45

203
 

7.

 

Kółko matematyczne “I ty zostaniesz Pitagorasem”
wolontariat”

 

Ewelina Śliż

 

kl. 7a,8a

 

środa
07:15-08:00

 

203

 

8.

 

Potyczki z językiem polskim - zajęcia przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty

 

Bożena Cyran

 

kl. VIII a

 

środa 14.25 - 15.10

205
 

9.

 

Zajęcia rozwijające kreatywność Krasnale

 

Maria Kucharska

 

Krasnale

 

poniedziałek 10:00 - 10:30

 

Grupa Krasnale

 

10.

 

Zajęcia plastyczne

 

Katarzyna Krzysik

 

Promyczki
(do 10 os.)

 

piątek
13:30- 14:00

102
11. Kółko plastyczne GDD Urszula Borkowska kl.III B i III gr. świetlicowa  

poniedziałek 11.45-12.30

103
 

12.

 

Zajęcia kreatywne

 

Monika Lewko

 

kl. I

 

poniedziałek 12:45 - 13:30

 

109

 

13.

 

Zajęcia kreatywne

 

Małgorzata Borek

 

Śmieszki
(do 10 os.)

 

czwartek
13:00 - 13:30

 

sala śmieszki

 

14.

 

Zajęcia usprawniające czytanie, pisanie, mówienie i liczenie.

 

Monika Wacławska- Krówka

 

klasa 3 a

 

środa
11.45 -12.30

 

109

 

15.

 

Zajęcia plastyczno - techniczne.

 

Agata Gosztyła-Koza

 

klasa 2b

 

poniedziałek 11:45 - 12:30

 

102

 

16.

 

Kółko plastyczne GDD

 

Elżbieta Kustroń

 

kl.II a

 

Środa 11.45-12.30

 

105

 

17.

 

Kółko muzyczne

 

Dariusz Habrat

 

Kl. 4 - 7

 

poniedziałek 12.30 13.15

206
 

18.

Zajęcia rytmiczno- taneczne Patrycja Nastyn Promyczki  

Poniedziałek 10.15-10.45

sala Promyczki
 

19.

Zajęcia sportowe “Akademia Małych Zdobywców “ Ewa Rząsa Kl. III a, b  

Środa
13.35 - 14.20

Sala gimnastyczna
 

20.

 

Kółko inf. “GrafiKreatywni”

 

Urszula Sacha

 

kl. 7a i 8a (chętni)

 

Piątek
9:50 - 10:35

 

207

 

 

 

 

Zajęcia organizowane przez firmy/instytucje zewnętrzne (dodatkowo płatne)

 

21.

 

Kwiatowa drużyna - zuchy

 

Janina Frydrych – z ramienia ZHP

I, II klasa Czwartek  

Sala gr. Odkrywcy

 

 

Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 10 starają się podejmować działania innowacyjne. W roku szkolnym 2023/2024 w szkole realizowanych jest kilka innowacji - z zakresu historii, edukacji wczesnoszkolnej oraz ogólnoszkolnych.

 

  1. SP! Szkoła z sercem - innowacja realizowana na podstawie autorskiego programu Podkarpackiego Kuratora Oświaty, mająca na celu ułatwienie adaptacji uczniom klasy IV na drugim etapie edukacyjnym - obejmująca swym zakresem uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej. W ramach tej innowacji podejmuje się próby uczenia blokowego i przez działanie, uczniowie oceniani są opisowo - nie tylko cyfrowo, liczba ocen cyfrowych jest minimalizowana - podejmujemy też działania służące integracji grupy uczniów - bo tylko w klasie, w której panują dobre relacje możliwa jest efektywna i satysfakcjonująca praca.

 

2. Akcja - Integracja - innowacja organizacyjno - metodyczna, obejmująca swym zasięgiem wszystkie klasy, której celem jest integracja zespołów klasowych i wskazywanie dzieciom ważnych, życiowych wartości. W ramach tej innowacji uczniowie spędzają razem aktywne przerwy - bez telefonów komórkowych, wypracowują klasowe i szkolne kodeksy wartości i promują je w szkolnym środowisku, organizując różnorodne happeningi, konkursy i audycje - realizowana do czerwca 2023 r.

 

 

W ubiegłych latach szkolnych z powodzeniem realizowaliśmy INNOWACJĘ ORGANIZACYJNA „SZKOŁA odNOWA” - która była naszym pierwszym krokiem w stronę "Budzącej się Szkoły".

Proponował on uczniom nową organizację pracy – zgodnie z ramowymi planami nauczania muszą odbywać się konkretne lekcje w ściśle określonym wymiarze godzin. Plany lekcji zostały przeorganizowane jednak w ten sposób, że zajęcia odbywają się w blokach – po dwie godziny tego samego przedmiotu lub przynajmniej przedmiotów realizujących zbliżone treści. Dzięki temu uczniowie – mając 6 lekcji – pracują z trzema nauczycielami, plecaki są lżejsze, mniej czasu poświęcają na przygotowanie się do zajęć następnego dnia, a ich uwaga nie jest rozproszona ciągłym przeskakiwaniem z tematu na temat.

 

Innowacja skierowana jest do wszystkich uczniów szkoły – ze szczególnym naciskiem na uczniów klas IV – VIII, ponieważ w klasach wcześniejszych treści i tak realizowane są w zintegrowanych blokach tematycznych. Dzięki budowie pracowni biologicznej i chemicznej, finansowanych ze środków otrzymanych w ramach projektu „Moja wiedza – moja przyszłość” uczniowie na lekcjach będą mieli czas na wykonywanie ciekawych doświadczeń, a dzięki większym możliwościom czasowym – będą mogli wychodzić na lekcje w terenie. Postanowiliśmy też do minimum ograniczyć zadania domowe – aby nie polegały one na spisywaniu cudzych myśli z Internetu bądź angażowaniu do odrobienia pracy domowej całej rodziny, na rzecz aktywnej pracy na lekcji – w czasie których nie powinno zabraknąć czasu na napisanie wypracowania czy wykonywanie skomplikowanych obliczeń – pod kierunkiem nauczyciela. W okresie wiosennym i wczesną jesienią uczniowie otrzymają też możliwość wychodzenia na podwórko w czasie przerwy do 5. lekcji, by się dotlenić – i z większym efektem przyswajać wiedzę na ostatnich godzinach.

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „SZPRECHAJ Z NAMI KROSNOLUDKAMI”

Od roku szkolnego 2017/2018 nasza szkoła ukierunkowana jest na naukę języków obcych. Z dużą skutecznością wdrożyliśmy innowację pedagogiczną - innowacyjny program nauczania dwujęzycznego realizują dzieci w klasach I – III. W całej Polsce dużą popularnością cieszą się prestiżowe szkoły ukierunkowane na nauczanie w dwóch językach. Dlaczego więc nie udostępnić tak interesującej oferty edukacyjnej naszym dzieciom? Jak wynika z badań, nauczanie w dwóch językach rozpoczęte od najmłodszych lat pozwala na doskonałą stymulację mózgu dziecka, wspomaga koncentrację oraz rozwija pamięć. Zaletą nauczania dwujęzycznego jest również fakt, że dzieci niezwykle szybko zaczynają bardzo dobrze rozumieć język obcy, chociaż początkowo spontanicznie się w nim nie wypowiadają. W toku dalszej edukacji uzyskują one jednak dużo większy stopień swobody w posługiwaniu się tym językiem, niż uczestnicy „tradycyjnych” lekcji i kursów językowych. Dzieje się tak, że język obcy używany do codziennych kontaktów, staje się naturalnym językiem komunikacji – uczniowie będą zwracać się do nauczyciela po niemiecku także w kwestiach organizacyjnych, dotyczących życia klasowego, szkolnego.

 

 

Nauczanie w dwóch językach w naszej szkole oparte było na założeniach innowacji pedagogicznej „Szprechaj z nami Krosnoludkami” autorstwa pani Elżbiety Korzeniowskiej. Unikatowy program nauczania dwujęzycznego uwzględnia podstawę programową dla edukacji wczesnoszkolnej, jednocześnie zakłada realizację wybranych treści w języku niemieckim: były to zajęcia plastyczne, muzyczne, zajęcia komputerowe i wychowanie fizyczne. Pozostałe zajęcia były prowadzone tradycyjnie w języku polskim.

 

 

Dzieci dwujęzyczne:

– lepiej radzą sobie w szkole niż ich rówieśnicy, którzy znają jeden język;

– szybciej i efektywniej uczą się innych języków obcych;

– są pewniejsze siebie oraz bardziej wrażliwe wobec innych ludzi i kultur;

– potrafią w sposób bardziej naturalny i obrazowy komunikować się z otoczeniem;

– potrafią się wyrażać w sposób bardziej precyzyjny;

– wyróżniają się płynnym, kreatywnym i elastycznym myśleniem;

– mają większe szanse w sferze zawodowej.