Atuty szkoły podstawowej

ATUTY  „DZIESIĄTKI”

W szkole realizowana jest innowacja organizacyjna Szkoła odNOWA, która polega na tym, że jako jedyni w Krośnie uczymy w blokach edukacyjnych, poprzez działanie – a nie tylko w teorii, rezygnujemy z zadań na weekendy, odciążamy plecaki uczniów a zajmujemy głowy. Jeśli chcecie poznać atuty „Dziesiątki”, zapraszamy w krótką podroż, która  pokaże, w jaki sposób szkoła przygotowała  się do niełatwego zadania sprostania wielkim potrzebom wszystkich uczniów.

      PRZYSTANEK 1, „GODZINA PRZYJAZDU”: 8.00

O tym czasie rozpoczynają się lekcje. Dzieci zawsze uczą się na pierwszą zmianę, gdyż w  godzinach przedpołudniowych mają największe możliwości przyswajania wiedzy, rozpiera je energia, nie czują się zmęczone. Przyprowadzane przez rodziców lub dziadków odbierane są przez nauczyciela, który czeka na nie w szatni.  Gwarantujemy system jednozmianowy wszystkim uczniom.

      PRZYSTANEK 2, „PODRÓŻ KORYTARZEM”

Rodzice nie muszą się obawiać, że młodsze dzieci na  przerwie zginą w tłumie starszych od siebie uczniów, ponieważ najmłodsi mają wydzielone zaciszne, niezwykle kolorowe skrzydło szkoły, tuż obok świetlicy. W gronie rówieśników mogą się tam pobawić lub odpocząć na ustawionych przy ścianach ławeczkach. Zawsze są bezpieczne dzięki działającemu w szkole monitoringowi i czujnemu oku dyżurujących nauczycieli. Starsi uczniowie przebywają na  II piętrze, gdzie mogą usiąść na ławeczkach, by  porozmawiać z kolegami lub aktywnie spędzić przerwę grając w tenisa stołowego.  Mogą też skorzystać z zasobów szkolnej biblioteki.

     PRZYSTANEK 3, „SALE LEKCYJNE”

Klasy najmłodszych  zachwycają bajecznymi kolorami, we wszystkich położono piękne, wielobarwne wykładziny. Sale  są dodatkowo wyposażone w nowoczesne, kolorowe mebelki: szafki, półki, ławeczki i krzesełka. Dzieci w szafkach przechowują podręczniki i przybory szkolne. Starsi uczniowie korzystają z   nowoczesnych pracowni językowych, pracowni biologicznej i chemicznej, które powstały w ramach projektu „Moja wiedza, moja przyszłość”, mobilnej pracowni komputerowej z 30 laptopami dla uczniów,  pracowni informatycznej, Centrum Informacji Multimedialnej, wi-fi,  tablic interaktywnych, wizualizerów, boiska wielofunkcyjnego z kortem tenisowym, pełnowymiarowej sali gimnastycznej, siłowni i gabinetu rehabilitacji ruchowej. Nasza szkoła jest wyposażona na miarę XXI wieku.

        PRZYSTANEK 4, „PLACE   ZABAW”

Przed szkołą znajduje się nowoczesny i bezpieczny  plac zabaw dla najmłodszych, od strony osiedla Tysiąclecia zaś mieści się piękny kolorowy plac zabaw dla dzieci „Radosna szkoła”, na którym znajdują się huśtawki, karuzela, tor przeszkód, trap z przeplotniami, itp. Chętnie korzystają z niego dzieci z edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniowie objęci opieką świetlicową. Także w soboty i niedziele można tam spotkać maluchy mieszkające na naszym osiedlu, które bawią się ze swoimi rodzicami.

PRZYSTANEK 5, „POSIŁKI”

„Dziesiątkę” wyróżnia fakt, że w szkole funkcjonuje stołówka z kuchnią, która serwuje smaczne i zdrowe posiłki, przygotowywane na miejscu. Ponadto cztery  razy w tygodniu uczniowie dostają mleko lub jogurty i owoce, w ramach umowy podpisanej przez szkołę z Agencją Rynku Rolnego. Uczniowie z rodzin o najniższych dochodach mogą korzystać z refundowanych obiadów. Szkolny sklepik oferuje  zdrowe i smaczne kanapki, owoce, jogurty i inne przekąski.

PRZYSTANEK 6, „ZAJĘCIA DODATKOWE”

Dzieci mogą rozwijać kompetencje językowe. Oprócz obowiązkowego języka  angielskiego mają możliwość już od najmłodszych lat poznawać język niemiecki i hiszpański. W ramach innowacji pedagogicznej „Szprechaj z nami Krosnoludkami” uczniowie klas I-III uczą się wybranych treści podstawy programowej w języku niemieckim.  Zajęcia dodatkowe prowadzone są w formie zabawy, w niewielkich grupach, przez nauczycieli przygotowanych do pracy z uczniami najmłodszymi. Nasi uczniowie mogą rozwijać różnorodne talenty i zainteresowania podczas zajęć pozalekcyjnych. Szkoła dba też o zdrowy rozwój ruchowy dzieci, organizując dla nich zajęcia sportowe, m. in. na basenie oraz na wielofunkcyjnym boisku sportowym. Starsi uczniowie po lekcjach działają w Samorządzie Uczniowskim, uczą się zasad ekologii, aktywnie uczestniczą w akcjach charytatywnych, wyjeżdżają na rajdy szlakami turystycznymi, malują, śpiewają, tańczą, recytują,  grają w piłkę nożną, tenisa stołowego, szachy, jeżdżą na basen. Najzdolniejsi osiągają sukcesy w wielu konkursach.

PRZYSTANEK 7, „POMOC”

Przez cały czas nad zdrowiem dzieci czuwa też pielęgniarka. W szkole odbywają się zajęcia z gimnastyki korekcyjnej. Dbamy o to, by wszyscy nasi uczniowie mieli równe szanse, dlatego prowadzimy zespoły dydaktyczno – wyrównawcze. Szkoła oferuje zajęcia wspomagające rozwój dzieci prowadzone przez specjalistów z zakresu: logopedii i neurologopedii, oligofrenopedagogiki, terapii ręki, gimnastyki korekcyjnej, terapii pedagogicznej, spektrum autyzmu i zespołu Aspergera. Nasi uczniowie otrzymują również stypendia socjalne, naukowe.

PRZYSTANEK 8, „GODZINA ODJAZDU”

11.30 lub 12.30…zazwyczaj o tej porze kończą lekcje dzieci najmłodsze. Pełne emocji, z nowymi wiadomościami pędzą na spotkanie stęsknionych rodziców czy dziadków lub – jeśli ci pracują – zatrzymują się na kolejnym przystanku… Starsi uczniowie kończą zajęcia zdecydowanie później, gdyż chętnie korzystają z bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych.

PRZYSTANEK 9, „OPIEKA ŚWIETLICOWA”

Na poziomie edukacji wczesnoszkolnej  znajduje się świetlica. Jest ona przeznaczona dla dzieci klas I – III. Zawsze jednak każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, więc w świetlicy można spotkać także uczniów nieco starszych lub takich, których tylko jeden rodzic jest aktywny zawodowo. Najważniejsze jest dla nas dobro dziecka! Świetlica szkolna ma wydzieloną osobną część do zabawy i osobną do nauki. Dzieci mogą tu korzystać nie tylko z telewizora i kina domowego, ale również z interaktywnego urządzenia projekcyjnego „Magiczny dywan”. Świetlica czynna jest od godziny 7.00 do 16.00.

 

Zapraszamy do nas.  Przyjdźcie, zobaczcie, poznajcie… zostańcie z nami, bo…

WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO „DZIESIĄTKI”